Zrcadla KLASIK

Nápad na zhotovení prvního reliéfního rámu vzešla roku 2008. Byl to rám Esence, který svou zlato-měděnou patinou patří k předním skvostům celé série. Výhodou je pevná konstrukce a široká plocha k zobrazení námětu. Rám je z lípy, měkkého kvalitního českého dřeva. Dále mám zde na ukázku prostřední geometrické a stranově symetrické rámy. Působí na Vás zrcadlo Gotika jednoduše? Věřte, že celková práce na takovém složitém motivu trvá déle než jeden měsíc.

zrcadla daggaz.cz

 

Zrcadla ATYPY

Pustila jsem se do odvážné kolekce rámů se zrcadlem s velmi různorodými tématy. Lákaly mě převážně naturální motivy listů a trav. Vznikl rám Plamen, Venezia, Křídla, Linie. Nebojím se krásné tvorby a lákavých hezkých tvarů přírody. Je mi velmi blízká tvorba secesních mistrů, kteří se maximálně věnovali organickým tvarům. Mám ráda teplý kolorit barev. Ovšem temější modré až stříbrné odstíny jsou také decentní a moderně vzhlížející. Atypická zrcadla, vystupující z dřevěné konstrukce mimo rám mají nejen osobité kouzlo, ale také cejch originality.

Krásný rám se zrcadlem

Zrcadla MALOVANÁ

Vlastně jsem si přála trochu si odpočinout od namáhavé práce s dláty. Tak se mimo kresby portrétů pouštím k odpočinkové tvorbě s malováním na sklo. Experimentuji a zkouším zkloubit malbu na sklo s dřevořezbou. Záměr je také ten, umístit malovaný rám se zrcadlem na světelnou stěnu, která bude zářit z poza zrcadla a bude vrhat krásné barvy do interiéru. Jedná se o hravé a pestrobarevné práce. Přesto se chystám k monotónímu decentnímu tématu. Až bude hotov, přidám do galerie.

Malované rámy výtvarnice Dagmar Znamenáková

Povrch, patina místo kovu

Sami si zvolíte, jakou barvou nebo patinou mám dílo finálně připravit. Pro představu nahlédněte na barevnost již zhotovených prací. První možností, je nechat dřevo v jeho přirozené barvě a ošetřit povrch včelím voskem. Další možností je bezbarvé lakování (mat, satin, lesk) a dále barevné lakování s propustností kresby dřeva (světle hnědé, tmavě hnědé, s příměsí barev). Žádáte-li patinu do stříbra nebo zlata, také není problém. Emulze s terpentýnem po vytvrdnutí drží pevně a rámy mají až kovový vzhled. Což může být v případě požadavku na odlitek kupříkladu z bronzu levnější varianta.

Dřevěné rámy s patinou zlata

Bronzová patina na dřevo

 

Dřevo-řezbářská práce

Než mohu uchopit dláto a udělat první zářez na korpusu dřeva, musím mít na něm šablonovitě nakreslenou kresbu. Koncept kresby je přesně poměrově zvětšený. Části s průřezy a volným prostorem pak citlivě mechanicky odeberu. Pomoc mechanických hraček je ovšem jen na začátku. V další fázi přichází na řadu sada velkých dlát. S gumovou palicí se dají pak odebrat i velké kusy. Bez této pomoci s malými dláty dodělávám jemné povrchové úpravy. Syn si ze mě dělá legraci, že mám ruce jako dřevorubec, ale síla je opravdu nutná. Lidé se mě ptají, zda pro mě není nevýhodou, že nemohu dřevo doplňovat o materiál. Například práce s hlínou je opačná – materiál většinou přidáváte, uberete, přidáte, ale ve dřevořezbě je přidávání materiálu obtížné a já se mu snažím vyhýbat. Práse se dřevem mě naplňuje.

Dřevořezba a ruce při práci Daggaz.cz

při práci

 

Miluji dřevo

Zachovat původní čistotu dřevité struktury je prvním předpokladem, že vždy rozpoznáte materiál dřeva. Dřevo má krásné schopnosti, nejen že skvěle hoří a hřeje, ale je to jeden z nejstálejších a nejohebnějších materiálů, který znám. Stavba domů, výroba nábytku, hudebních i zemědělských nástrojů, modifikace na papír a mnohá další odvětví je na dřevu závislá stejně jako já. Miluji dřevo. Jeho vůni a sepjetí se zemí je dlouho po vyschnutí patrné.